Lisa Farrar
Lisa Farrar blir chef för Nordic Choice Hotels satsning på att göra hotell mer digitala.

Umeåhotell ska bli mer digitala

Två hotell i Umeå ingår i en satsning på digitala tjänster. Det är kedjan Nordic Choice Hotels med Umeåhotellen Hotel Winn och Hotel Uman som startar nytt bolag med fokus på en digital värld.

För att möta en resebransch som blir allt mer uppkopplad, etablerar Nordic Choice Hotels ett nytt bolag med fokus på digital och teknisk innovation. Umeåhotellen Winn och Uman ingår i kedjan.

Som chef för det nya teknikbolaget har Nordic Choice Hotels rekryterat Lisa Farrar, tidigare nordeuropeisk direktör för Expedia-ägda ebookers. Farrar hade en nyckelroll då ebookers tidigt lanserade sin marknadsledande mobilsatsning.

– Jag gläder mig enormt till att få möta alla mina medarbetare och få ta tag i uppgiften att leda Nordic Choice Hotels nya teknikbolag. Det är modigt av en stor nordisk aktör som i utgångspunkt jobbar med fysiska produkter att våga satsa stort på teknik. Detta sätter en helt ny standard för hur man kan och borde jobba för att hänga med i en ny digital värld, säger Lisa Farrar.

Den 1 januari 2016 drar det nya bolaget igång och med det startar ett nytt kapitel i Nordic Choice Hotels historia. I samband med detta kommer det också att skapas ett separat tjänstebolag som erbjuder tjänster till hotell.

– Nordic Choice Hotels ska leverera världens bästa gästresa och idag handlar detta både om den digitala och den fysiska resan. Därför etablerar vi ett eget bolag som ska ha fullt fokus på utvecklingen av morgondagens tjänster. Detta kommer att komma våra gäster till godo då de får en stressfri och personligt anpassad gästresa med ett kraftigt stärkt serviceutbud, säger Bjørn Arild Wisth, vice koncernchef för Nordic Choice Hotels.

De nya bolagen ska serva hotellen inom Quality Hotel, Clarion Hotel, Clarion Collection och Comfort Hotel, samt de fristående hotellen inom Nordic Hotels & Resorts.


Text av: Mikael Hansson

Publicerad: 21 december, 2015



Dela artikel:

Text av:

Publicerad:

Facebook

Mikael Hansson

21 december, 2015