Många spännande samtal har förts inför lanseringen av Uminova Innovations nya kommunikationskostym. Från vänster: Några av många som varit med är Emmy Ericsson, Linus Stark, Hillevi Lindelöf, Nils-Olof Forsgren och Anders Blomberg, alla från Uminova Innovation.
Många spännande samtal har förts inför lanseringen av Uminova Innovations nya kommunikationskostym. Från vänster: Några av många som varit med är Emmy Ericsson, Linus Stark, Hillevi Lindelöf, Nils-Olof Forsgren och Anders Blomberg, alla från Uminova Innovation.

Uminova Innovation lanserar ny kommunikation

Ny grafisk profil, ny design, ny webb. Idag lanserar Uminova Innovation en helt ny kommunikationskostym.

Uminova Innovation är rankad som en av Sveriges bästa inkubatorer och utvald till Vinnovas Excellenceprogram. Det är en stadig grund att stå på när Uminova Innovation nu siktar framåt med en helt uppdaterad kommunikationskostym. Ny grafisk profil, ny webb och förnyade konton på sociala medier ska bidra till att entreprenörer kan utveckla sina affärsidéer och göra Umeå, Västerbotten och norra Sverige till en starkare plats för tillväxt och utveckling.

– Låt oss först av allt slå fast. Uminova Innovation har som mål att vara en ledande och drivande företagsinkubator i norra Sverige. Med effektiva metoder, smarta verktyg, erfarna affärsutvecklare och starka nätverk vill vi vara med och skapa tillväxtbolag i världsklass, säger Nils-Olof Forsgren, vd för Uminova Innovation.

– För att klara det behöver vi också utveckla vår kommunikation. Det gör vi nu med en helt ny kommunikationskostym, säger Nils-Olof Forsgren, som ser mycket nöjd ut med den nya kommunikation som Uminova Innovation idag presenterar.

Tre webbplatser blir en

Uminova Innovation har fram till nyligt haft tre olika webbplatser: uminovainnovation.se, infotechumea.se och biotechumea.se. Alla dessa tre samlas nu till en gemensam webb för att tydligare visa på det stöd och de möjligheter som entreprenörer kan få genom Uminova Innovation.

– Vi har insett att vi kommunicerat lite för mycket i tre olika stuprör. Genom att kommunicera från en gemensam webbplats kan vi tydligare visa på vår inkubators bredd. Det blir helt enkelt lättare att förstå och ta del av helheten i vårt erbjudande, förklarar Nils-Olof Forsgren.

Nytt i sociala medier

Samtidigt som alla tre webbplatser görs om får också alla konton i sociala medier en ny skepnad. Från och med nu kan allt arbete som görs inom projekten Infotech Umeå och Biotech Umeå följas i Uminova Innovations sociala medier-kanaler.

– Innehållet förändras inte, vi bara samlar det, säger Nils-Olof Forsgren.

– Vi vill med vår nya kommunikation ännu tydligare visa styrkan med Umeå, Västerbotten och norra Sverige som en mäktig plats för innovation, entreprenörskap och tillväxt. Vi kommer att fortsätta att skriva om det vi gör i vår verksamhet, men också lyfta fram nyheter och goda exempel från andra aktörer i regionen som arbetar för samma saker som vi. Det är tillsammans som vi är riktigt starka, betonar Nils-Olof Forsgren.

Orak väg. Alltid framåt.

– Vi har också en ny devis. Orak väg, alltid framåt. Den fångar det vi vill prata mer om, att entreprenörsresan aldrig är spikrak. Vi tycker att bilden av entreprenörskap och startups präglas för mycket av framgångssagor, utmärkelser och personer med stora checkar på scenen. Vi vill prata mer om den vardagliga verkligheten för entreprenörer och startups, säger Nils-Olof Forsgren.

– Att utveckla en affärsidé är ett krokigt häcklopp som går upp och ner, framåt och bakåt och loopar. Som entreprenör har du bra dagar, dåliga dagar och allt där emellan. Orak väg fångar på ett typiskt norrländskt vis den här helhetsupplevelsen. Alltid framåt står för vår metod som hjälper dig att hela tiden driva din affärsidé och ditt bolag framåt, förklarar Nils-Olof Forsgren.

Fakta om Uminova Innovations nya kommunikation

Uminova Innovation får ny kommunikationskostym för att ännu tydligare visa styrkan med Umeå, Västerbotten och norra Sverige som en mäktig plats för innovation, entreprenörskap och tillväxt.

Läs mer

  • Ny grafisk profil.
  • Ny devis. Orak väg, alltid framåt. Vägen framåt är aldrig rak utan det kommer toppar, dalar, loopar och allt där emellan. Uminova Innovation hjälper entreprenören att lägga fokus och tid på rätt saker, för att så snabbt och träffsäkert som möjligt skaffa insikter och lärdomar som tar affärsidén och bolaget framåt.
  • Tre webbplatser blir en. Satsningarna Infotech Umeå och Biotech Umeå blir en tydligare del av Uminova Innovation. En tydlig helhet visar på bredden.
  • Sociala medier. En mängd sociala mediekanaler samlas till något färre. Enklare att följa och något som ger bättre överblick.

Stäng

Text av: Mikael Hansson

Fotograf: Patrick Trägårdh

Publicerad: 10 april, 2018



Dela artikel:

Text av:

Fotograf:

Publicerad:

Facebook

Mikael Hansson

Patrick Trägårdh

10 april, 2018