UpKeeper
Nöjda deltagare på UpKeepers användardagar. Fr v Staffan Stenberg, Piteå kommun, Torstein Bratvold, vd UpKeeper, Tor Stenberg, Piteå kommun, och Joakim Florén, Möller Bil.

UpKeeper litar på sina kunder

Man ska ta sina kunder på allvar. Det menar företaget UpKeeper som under två dagar samlar ett femtiotal av sina kunder för att ge dem möjlighet att påverka utvecklingen av företagets produkt UpKeeper.

UpKeeper används av såväl kommuner och landsting som privata företag i verksamheter där man har behov av att kunna hålla koll på ett stort antal datorer. Med UpKeeper kan man automatisera installationer, och uppdateringar av programvaror och operativsystem kan skötas från en central punkt. Målet med en sådan automatiserad IT-miljö är att spara tid och pengar, samtidigt som man ökar kvaliteten och flexibiliteten.

Från Piteå kommun deltar Tor Stenberg och Staffan Stenberg från kommunens IT-avdelning. De har mer än 3 000 datorer ute på kontor och skolor att hålla reda på och för dem har UpKeeper inneburit en mycket enklare hantering av datorsystemen. Att få träffa andra som också använder produkten ger mycket tillbaka, menar man.

Påverkan ger resultat

– Jag var med förra året också på dessa användardagar och jag har sett att det vi då sa har gett resultat, säger Tor Stenberg, nöjd med att kunna få vara med i workshops och seminarier under konferensen och på  så sätt påverka den produkt man använder dagligdags.

Också Joakim Florén från Möller Bil med affärer i Mälardalen är mycket nöjd med dagarna.

– Man får vara med och utbyta erfarenheter och känna att man deltar i framtida versioner, säger Joakim Florén, som i sin verksamhet har 460 datorer att hålla reda på.

Torstein Bratvold, vd för UpKeeper, uppskattar mycket att kunna möta företagets kunder på detta direkta sätt.

– Dessa dagar är jätteviktiga. Vi vill verkligen att våra kunder ska kunna styra och påverka utvecklingen av UpKeeper, säger Torstein Bratvold, och han uppskattar att närmare 70, 80 procent av nya funktioner tillkommer på förslag från de kunder man har.

Text och foto: Mikael Hansson


Text av: Mikael Hansson

Publicerad: 29 april, 2010



Dela artikel:

Text av:

Publicerad:

Facebook

Mikael Hansson

29 april, 2010