Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Internationell utveckling för Artby

Publicerad 2019-06-14

Målsättningen med LEAP-programmet är att ytterligare förbereda det skandinaviska konstvarumärket Artby för en internationell expansion. Processen är konkret och anpassad efter behov och verklighet för startups och scaleups.

LEAP-programmet syftar till att ge Artby en skräddarsydd plan och praktisk strategi för export och internationalisering. Artby, som fokuserar på en global livsstilsmarknad, kommer tillsammans med Business Sweden och Arctic Design of Sweden att göra en analys baserad på internationell branschdata och lokala insikter.

Internationellt nätverk

LEAP-programmet innebär att Artby får tillgång till ett internationellt nätverk på över 50 marknader, direktkanaler till relevanta marknader, investerare och kunder samt mentorer av världsklass som har erfarenhet av scaleups och även har tillgång till branschspecifik expertis.

– Vi är ett multidisciplinärt, kunskapsdrivet och i grunden kollaborativt företag som från start har haft ett internationellt fokus. Samarbetet med Business Sweden och Arctic Design of Sweden ligger i linje med vårt arbetssätt och också vår målbild, och skapar förutsättningar för Artby att bli mer offensiva i vår marknadsetablering. Vi är i mitten av processen, men har indikationer på att specifika områden i Asien samt vissa städer i Europa och USA är högintressanta, inte bara för progressiva Skandinaviska varumärken utan även för konst i ny paketering, säger Karl Hardell, vd Artby.

Artby får affärsstöd via Uminova Innovation.

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.