Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Visar maskinens inre med hjälp av digital teknik

Publicerad 2020-02-05

World of Concrete är en världsscen för byggbranschen som just nu pågår i Las Vegas Convention Center. På mässan kan deltagarna med hjälp av augmented reality, förstärkt verklighet, se ingenjörskonsten i Husqvarnas nya golvslip PG 830 RC, något som annars är dolt inuti produkten. Deltagarna kan också ta del av de digitala tjänsterna som är kopplade till produkten och interagera med dessa.

– När vi nu börjar vår resa med denna typ av teknik som marknadsföringsverktyg är det en stor hjälp att ha Thnx som partner. Thnx är en byrå som drivs av unga, entusiastiska, hängivna och extremt professionella människor. Vi är mycket nöjda med vårt samarbete och är stolta över att visa resultaten på World of Concrete, säger Paula Garrido, Global Marketing Director Consumables, In-store & Packaging på Husqvarna Construction Products.

Thnx Innovation hoppas på att fler företag i och med detta får upp ögonen för möjligheterna att använda förstärkt verklighet. Det är en teknik som nu finns lätt tillgänglig via smart mobiler och iPads.

– Vi har jobbat länge med att hitta rätt användningsområden för denna teknik och har flera koncept som kan förstärka marknad, produkt, sälj och serviceorganisationer. En utmaning för oss har varit att öka marknadsmedvetenheten för lösningar som inkluderar förstärkt verklighet. Det här är därför en verklig bekräftelse på att tekniken och koncepten kan leverera värde på världsmarknaden. Vi har ett spännande år framför oss tillsammans med fler företag som vågar ligga i framkant, säger Magnus Jonsson, vice vd på Thnx, som genom åren fått affärsstöd av inkubatorn BIC Factory.

Personer visar lansering av ny golvslip.
Till vänster i bild Paula Garrido, Husqvarna Construction Products, till höger, Magnus Jonsson, Thnx Innovation. Bilden tagen i samband med att den nya golvslipen visade upp på World of Concrete.
Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.