Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Ted Bergner: Så kan butiksdöden stoppas

Publicerad 2019-08-29

I dagens Västerbottens-Kuriren (190829) ger Ted Bergner, affärsutvecklare med fokus på digitala affärer vid Uminova Innovation, tre förslag på hur butiksdöden kan mötas.

Hur butiker ska kunna överleva i en allt hårdare konkurrens och omställning till e-handel har blivit en allt mer aktuell fråga. Det är något som Uminova Innovation uppmärksammar i arbete med flera bolag som siktar mot digital och fysisk handel, ofta i kombination.

Affärsutvecklare Ted Bergner nämner i sin debattartikel i Västerbottens-Kuriren tre möjliga insatser för att hjälpa handel och småbutiker.

  • Fastighetsägare kan erbjuda småbutiker hjälp att publicera sina produkter i e-handel, ge stöd för att hantera en kompletterande webbshop eller att sköta småbutikernas sociala media.
  • Kommuner och organisationer kan erbjud småbutiker expertstöd inom sälj, marknad, analys och IT.
  • Småbutiker kan gå samman för gemensamma lösningar kring e-handel och för att pressa priser på lokaler, IT-plattformar och fraktkostnader.

Ted Bergner betonar att en växande e-handel innebär en helt ny konkurrens med fokus på hög service i såväl digitala som fysiska kanaler.

”Det är ingen skillnad om ditt företag är litet, stort, finns i Stockholm eller i Umeå. Det är konkurrens om samma kund på dagens digitala marknad där kundbemötande och service premieras”, påpekar Ted Bergner.

Läs hela artikeln Nya samarbeten kan stoppa butiksdöden.

[plugbit title=”Vilken roll har framtidens butikspersonal?” link=”https://www.eventbrite.com/e/vilken-roll-har-framtidens-butikspersonal-tickets-69993978875″ button=”Vilken roll har framtidens butikspersonal?”]Den fysiska handeln står inför stora utmaningar. Stora företag som har starka varumärken utvecklar nya lösningar som ökar trycket på mellanstora och mindre butiker. Vi vill veta vad ni som arbetar inom handel tror kommer vara framtidens säljverktyg och kundrelationer. Välkommen butikspersonal, butikssäljare och butikschefer till en kväll (3 oktober) då vi tillsammans diskuterar potentiella scenarior för framtidens handel.
Ett arrangemang av Uminova Innovation tillsammans med Handla.io.[/plugbit]

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.