Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Artby i samarbete med H&M om konst

Publicerad 2019-09-30

Konstvarumärket Artby tar i och med detta ytterligare ett steg in på den svenska mode- och livsstilsmarknaden.

Artby producerar och säljer kollektioner med konsttryck i begränsad upplaga. I grunden arbetar företaget med att ompaketera kvalitativ samtidskonst, och introducera den som en premiumprodukt på en medveten mode-, design- och livsstilsmarknad.

Samarbete med H&M

Nu inleder Artby ett samarbete med H&M-gruppens satsning Afound, som erbjuder mode, inredning och livsstilsprodukter online samt via två butiker i Stockholm. Tanken med Afound är att sälja handplockade produkter från kända premiumvarumärken till rabatterade priser. Till de invalda varumärkena hör bland annat Filippa K, Lexington och Burberry, och nu även Artby som representeras med utvalda konsttryck både med och utan ram.

– Vår marknadsstrategi är att nå ut på mode- och livsstilsmarknaden, snarare än att röra oss på den traditionella konstmarknaden. Våra kunder vill ha kvalitativ och intressant konst på väggarna, men söker sig inte till de traditionella gallerierna för att handla. Istället rör sig kunden i butiker som erbjuder utvalt mode och utvald design. Med Afound får vi utökad möjlighet att möta kunderna på deras hemmaplan och samtidigt leverera fina erbjudanden, vilket är centralt i Afounds affärsidé, säger Karl Hardell, vd, Artby.

Artby grundades 2018 av Karl Hardell, vd, och Sara Hardell Flagge, creative director. Idag samarbetar varumärket med ett 30-tal internationellt verksamma konstnärer och har kunder i hela Skandinavien.
Artby är ett bolag som får affärsstöd av Uminova Innovation.

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.