Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Artby presenterar ny kollektion

Publicerad 2019-09-02

Artby, som får affärsstöd av Uminova Innovation, har nyligen presenterat sin kollektion Blue, något som uppmärksammas av Nordic Style Magazine. Kollektionen är gjord i samarbete med den svenska konstnären Anders Granberg. Samlingen firar det fina och det vanliga och erbjuder tre minimalistiska konstverk godkända av Acne Studios, Filippa K och Tiger of Sweden.

– Vi ville skapa en kollektion för modemedvetna människor som älskar skandinavisk stil och gärna kan tänka sig omfamna det råa och opolerade. Anders Granberg är en mycket konceptuell konstnär med en tydlig preferens för starka bilder. Vanligtvis rör han sig mellan det polerade och det grova, säger Sara Hardell Flagge, Creative Director på Artby.

I en tidigare artikel har vi berättat om att Artby också har en plan och praktisk strategi för export och internationalisering. Tillsammans med Business Sweden och Arctic Design of Sweden ingår Artby i LEAP-programmet som innebär att företaget får tillgång till ett internationellt nätverk på över 50 marknader, direktkanaler till relevanta marknader, investerare och kunder samt mentorer av världsklass som har erfarenhet av scaleups och även har tillgång till branschspecifik expertis.

– Vi är i mitten av processen, men har indikationer på att specifika områden i Asien samt vissa städer i Europa och USA är högintressanta, inte bara för progressiva Skandinaviska varumärken utan även för konst i ny paketering, säger Karl Hardell, vd Artby.

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.