Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies
Lidia Oshlyansky är huvudtalare på Umeå Tech Arena den 25 november.

Få hela paketet på Umeå Tech Arena

Publicerad 2020-10-27

– Alla startups och teknikbolag brottas med utmaningen i att förklara sin komplexa produkt för sina kunder. Funktioner och teknisk smartness i all ära, men för att lyckas bli unik behöver man kunna höja blicken och paketera sitt värde, vilken kundnytta du levererar och vad man som varumärket står för. Det skapar konkurrensfördelar och bygger trovärdighet för såväl produkten som bolaget, säger Sara L Olofsdotter, affärsutvecklare på Uminova Innovation.

När Umeå Tech Arena, Uminova Innovations stora event för entreprenörer, startups och tekniktokiga är tillbaka den 25 november är det paktering som står i fokus. Under eventet, som denna gång komprimeras och hålls digitalt, får deltagarna inspiration hur de genom effektiv paketering kan lyckas som startup eller teknikbolag. Huvudtalare under eventet är Lidia Oshlyansky.

– Lidia har mer än 20 års erfarenhet av UX och användarupplevelser från internationella bolag som Spotify, Google, Schibsted och Nokia. Det känns otroligt spännande och inspirerande att hon nu deltar på Umeå Tech Arena, säger Linus Stark på Uminova Innovation.

– I vår informationsfyllda värld är det oerhört svårt att kunna nå ut och berätta vilka vi är, vad vi gör och vilket värde vi kan tillföra för våra potentiella kunder. Hur vi paketerar oss själva och våra produkter är ofta hur vi kan bli ihågkomna och uppfattas. På Umeå Tech Arena kommer jag fokusera på ett konkret exempel hur man kan tackla denna tuffa uppgift, säger Lidia Oshlyansky.

Startups tar fram prototyper

Lidia kommer även att, tillsammans med två av Uminova Innovations startups arbeta fram en prototyp på hur just de kan paketera sin produkt. Det blir ett tillfälle att i praktiken lära av en mästare hur de genom sin produkt kan visa vilka de är och vad de levererar. Publikdeltagarna kommer sedan få en chans att ge sina åsikter på hur väl de har lyckats.

Umeå Tech Arena livesänds via en digital plattform framtagen av Umeåbolaget Coeo Events.

– Det digitala eventformatet gör det möjligt att som deltagare kunna interagera på ett fantastiskt sätt med talarna, poängterar Linus Stark.

Efter huvudprogrammet anordnas ett virtuellt mingel där deltagarna själva kan välja vilka andra gäster de vill samtala med genom videosamtal, både enskilt och i grupp.

– Som gäst på Umeå Tech Arena får du helt enkelt en komplett eventupplevelse, fast digitalt, säger Linus Stark.

[plugbit title=”Umeå Tech Arena” link=”https://uminovainnovation.se/en/umea-tech-arena-november-25/” button=”Läs mer och anmäl dig här”]Umeå Tech Arena arrangeras den 25 november och kommer vara en helt digital upplevelse.[/plugbit]

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.