Pär Hultgren, vd för Gold Town Games.
Pär Hultgren, vd för Gold Town Games.

Lanserar World Football Manager i Sverige

Nu har svenska användare möjligheten att installera World Football Manager (WFM) som lanseras av Skellefteåbolaget Gold Town Games.

– Vi är exalterade över att introducera WFM på hemmaplan! Det är alltid roligt att lansera men det känns extra allt när det är i Sverige där många av våra fantastiska fans och aktieägare finns. Vi har kommit en bra bit på vägen med World Football Manager och vi ser fram emot att ta del av användardata och feedback från alla användare, säger Gold Town Games vd Pär Hultgren.

Under de kommande sommarmånaderna kommer World Football Manager att berikas med ytterligare funktioner. Ett utslagsgivande cupformat och en auktionsbaserad transfermarknad där användarna själva kommer att kunna köpa och sälja spelare.

– Utöver det nya cupformatet, transfermarknaden och så småningom WFM Social League, kommer vi att vidareutveckla World Football Manager utifrån genererad användardata. När den är både konkurrenskraftig och tillförlitlig kommer vi att fortsätta på ytterligare marknader med slutmålet att lansera World Football Manager globalt, avslutar Hultgren.

Fakta om Gold Town Games

Gold Town Games är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå. Bolaget, som leds av vd Pär Hultgren, består av 21 personer med erfarenhet av free-to-play, som är den dominerande affärsmodellen i mobilspelsbranschen. Bolaget fokuserar på sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolaget lanserar under 2019 sitt andra spel, World Football Manager. Målsättningen är att fortsätta utveckla det populära hockeymanagerspelet World Hockey Manager och använda den egenutvecklade teknik- och designplattformen till fler managerspel inom lag- och arenasporter.