Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

På Sweden Demo Day för att skapa kontakter

Publicerad 2019-04-05

Ett myller av startups, entreprenörer, storbolag och representanter från några av Sveriges främsta investerare fanns på plats när Sweden Demo Day slog upp dörrarna på Stockholmsmässan i Älvsjö. Uminova Innovation var där med åtta startups som alla tog chansen att presentera sina affärsidéer på s.k. brown papers, pitcha och träffa investerare och partners.

Tobias Gruffman från Zlingit och Edith Sundqvist från EducateSmart fick båda chansen att pictha för publiken på den stora scenen.

– Jag har även haft möte med tre investerare och träffat en hel del intressanta samarbetspartners. Mötena har varit positiva, vilket har bidragit till att vi kommer att träffas igen för vidare diskussion, berättar Edith Sundqvist.

EducateSmart är ett situationsbaserad och interaktiv utbildning i säkerhet. Teamet består av erfarna säkerhetsexperter, programmerare och ledare.

Lärorikt att träffa andra

Tobias Gruffman från Zlingit var också riktigt nöjd med dagen och sin pitch.

– Vi har fått väldigt positiv respons från kunder och potentiella partners här på Sweden Demo Day. Denna dag har varit guld värt och extremt lärorikt att träffa andra startups, säger Tobias Gruffman.

Zlingit är ett system som hjälper sportklubbar att förbättra publikupplevelsen och effektivisera sponsormarknadsföring före, under och efter matcherna.

Viktigt att våga sticka ut

I och med att man är långt ifrån ensam om att försöka få investerarnas uppmärksamhet måste man förbereda sig

– Det är otroligt kul att se hur alla våra bolag har sett till att lägga ner arbetet innan Sweden Demo Day. Vilka ska jag träffa, hur ska jag presentera mig, vad ska jag fokusera på. Allt det är otroligt viktigt för att få ett så lyckat deltagande som möjligt, menar Maria Olofsson, verksamhetsledare på Uminova Innovation som också var på plats.

Förutom EducateSmart och Zlingit deltog även startupbolagen Loogup, Oazer, Red Carpet Media, In-sight Education, 2p1 och Adlede från Umeå och Uminova Innovation.

Sweden Demo Day arrangeras av Tillväxtverket och samlar startup-företag från hela Sverige och man får en möjlighet att knyta kontakter med varandra, investerare och storbolag. Antalet besökare uppskattas till 3000 och näringsminister Ibrahim Baylan och Tillväxtverkets generaldirektör Gunilla Nordlöf var invigningstalare.

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.