Jennie Tinderfjäll, Red Carpet Media
Jennie Tinderfjäll är en av medarbetarna på Red Carpet Media som är beredd att hjälpa bolag med rörlig video, livesändningar och reportagefilmer.

”Tystna inte i coronatider”

Red Carpet Media laddar för att möta coronakrisen med digitalt engagemang via video. ”Det nya läget kräver ny innovation”, säger vd Jan Axelsson.

– Vi har tagit fram olika livepaket för de behov som kan uppstå med kort varsel. Efter över 20 års erfarenhet från TV-kanaler känner vi väl till olika lösningar och har ett stort kunnande inom olika interaktiva lösningar, säger Jan Axelsson, vd för Red Carpet Media, ett bolag som fått affärsstöd av Uminova Innovation.

Produktionsbolaget från Umeå samarbetar med ett flertal kommunikationsbolag för att erbjuda möjlighet att producera och sända video när många fysiska möten ställs in på grund av coronautbrottet.

– Vi ser att många ställer in sina internationella studiebesök men med våra säkra mobila lösningar så kan rundvisningen fortgå. Genom en ryggsäck med flera mobila uppkopplingar kan vi säkra upp sändningar även dit bredbandet inte når och vi kan visa runt i till exempel en fabrik, säger Jan Axelsson.

– Vi kan hjälpa med allt ifrån dom tekniska lösningarna till presentationen framför kameran. Även om det är en stor kris så är det viktigt att inte tystna, det är bättre att anpassa sig, fortsätter han.