Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Zordix lanserar spel i Japan

Publicerad 2020-02-21

Sticky Rice Games är specialiserade på att lansera västerländska spel på den japanska marknaden. De har bland annat arbetat med den tjeckiska studion Warhorse och hjälpt dem lansera spelet Kingdom Come: Deliverance i Japan.

– Det känns väldigt roligt att Sticky Rice Games precis som oss ser potentialen i Hayfever. Att marknadsföra ett spel i Japan kräver ett helt annorlunda tillvägagångssätt jämfört med västvärlden. Vi bedömer att Sticky Rice är en erfaren aktör som på bästa möjliga sätt kan nå ut på marknaden. I och med samarbetet lägger vi också en grund för framtida titlar, säger Axel Danielsson, Marknadschef, Zordix.

– Vi tror att den japanska marknaden verkligen kommer att gilla Hayfever och vi ser mycket fram emot att samarbeta med Zordix för att publicera titeln i Japan, säger Steve Fry, VD, Sticky Rice Games.

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.