Zordix lanserar spel i Japan

Zordix skriver avtal med bolaget Sticky Rice Games för lanseringen av spelet Hayfever på den japanska marknaden.

Sticky Rice Games är specialiserade på att lansera västerländska spel på den japanska marknaden. De har bland annat arbetat med den tjeckiska studion Warhorse och hjälpt dem lansera spelet Kingdom Come: Deliverance i Japan.

– Det känns väldigt roligt att Sticky Rice Games precis som oss ser potentialen i Hayfever. Att marknadsföra ett spel i Japan kräver ett helt annorlunda tillvägagångssätt jämfört med västvärlden. Vi bedömer att Sticky Rice är en erfaren aktör som på bästa möjliga sätt kan nå ut på marknaden. I och med samarbetet lägger vi också en grund för framtida titlar, säger Axel Danielsson, Marknadschef, Zordix.

– Vi tror att den japanska marknaden verkligen kommer att gilla Hayfever och vi ser mycket fram emot att samarbeta med Zordix för att publicera titeln i Japan, säger Steve Fry, VD, Sticky Rice Games.